onsdag 21 juli 2010

På Bergs

För ett tag sen så fikade jag på Bergs på väla. Jag har varit lite upprörd sedan de bytte från att vara Roberts Coffee för att jag gillade verkligen Roberts Coffee. Men efter ha gett På Bergs åtskilliga chanser så har jag fått inse att det alltid är något fel på vad de levererar.

Sen är det kanske inte fullt normalt att gå igenom sin dag som finsmakare, något jag alltid gör. Det är som en utmaning att hitta kryddan som saknas, eller kontrollera att temperaturen är perfekt, ibland så ber jag om extra det ena och extra det andra för att göra denna fikan/måltiden den bästa fram tills nu. Är jag jobbig? Antagligen, men det får nog vara ett sånt drag hos mig som man får acceptera då det tillhör paketet.

Hur som helst så blev det en yoghurt och en latte macchiato. Det blev 70 spänn(!) och var en av de värsta fikorna jag käkat. Jag älskar att espresso house öppnats på väla. De kvalitetssäkrar i alla fall. Det finns många GODA, möjligtvis smarriga, anledningar att fantastic four kallar Espresso house för vårt headquarter.

70 kr fika

Inga kommentarer: