tisdag 20 juli 2010

Malene Birger

Då var det dags för en ny väska. Jag införskaffade en låtsas Louis V på mallis, detta för att se om jag trivdes med honom och ville lägga pengarna för att satsa på en äkta. Väldigt strategiskt, om jag får säga det själv.

Men låsse-Louis gick sönder och det var lika bra eftersom att alla har Louis nu och precis som Odd Molly så håller det på att bli det märket som alla tanter har för att känna sig unga.

I januari var jag supersugen på en Louis, då var det "Totally" och "Neverfull" (namn på Louis avkommor) som jag kunde dödat för. Och då såg man inte Louis på så många ställen. Men nu är ju Louis mer poppis än vad Hilfiger var i slutet av 90-talet, och det säger inte lite.

Summan av kardemumman är att det inte kommer bli en Louis för mig. Kruxet är att det snart kommer bli dags för Chanelväskorna men jag tycker att de är ganska fula och rent estetiskt otilltalande, så det blir nog ingen sådan heller.

MEN jag går inte väsklös för det ;) I butiken hittade jag en Malene Birger från föra säsongen, men färgerna kommer fungera hela hösten också, kanske tom vintern om jag har tur. Jag stormtrivs med fröken Malene och det bästa av allt är att fodret i väskan är illgrönt, vilket innebär att jag aldrig kommer tappa bort något i väskan.

Inga kommentarer: