torsdag 8 juli 2010

Marstrand

Vi ar inte allt för mycket tid över till datorn här på ön, men här kommer en kort sammanfattning om vad som händer på Stena Match Cup -10.

Ur ett eventsynsett så tycker jag att de visar uppskattning för oss gratisarbetare väldigt bra. Vi är nästan bara gratisarbetare här och jag och Mick tillhör absolut den äldre skaran. Här finns en del som tog studenten i år(!). Vi har fått en fin vindjacka, som jag kommer att använda flitigt, vi har fått två piké, en keps, ett par shorts och en fleece. Pikétröjorna valde jag i herrstorlek M så att pappa kan få den. Jag är ingen pikébrud utan känner mig bara som en asexuell låda.

De har även ett evenemang per kväll till alla oss gratisarbetare, vi har varit på välkomstfest, fotboll på storbildstv inne i en borg (som även fungerar som hela tävlingens HQ), det har funnits vollybollturnering (dock ej organiserad av GKSS men vi hade möjligheten att engagera oss). Det ar snackats om en stor funktionärsfest till helgen, en grillkväll i veckan och flertalet andra bra hittepå.

Jag var rädd att vi skulle känna oss utnyttjade som gratisarbetare, men jag känner inte alls så i nuläget.

Ang arbetsuppgifterna så är vi chaufförer. Mestadels så hämtar vi folk på Landvetter och Säve, men givetvis får vi andra destinationer också. Bilarna vi kör är nya Audi och vi kan varje dag välja mellan; A4, A5, A6, Q5, Q7 och A8. Vi kör ca två vändor till Landvetter om dagen, dvs ca 4-5 timmar. Dessa körningar är dock utspridda från kl 05.30 och 00.00 så vi har lite fritid att kika på segeltävlingarna.

Folket vi kör är antingen viktiga sponsorer, beresta domare eller världsartister till seglare. Vi har privilegiet att få snacka in oss så mycket vi bara kan och vi knyter nya kontakter varje dag. Detta är verkligen himla lärorikt!

Inga kommentarer: