onsdag 30 juni 2010

Stadium sports camp

Uppdatering tills idag:

* Jag blev så åksjuk på X2000 att jag spydde på toan. Ett inte så kärt återseende av min färdkost i form av jordgubbar.
* Multisport, gruppen som jag är ledare för är sponsrade av asics så vi har erhållit en hel del väldigt nice träningskläder, inkl nya joggindojjor.
* Maten är katastrof, tydligen kan man inte laga mat innehållandes protein fast utan svart- och vitpeppar. Så detta innebär att min kost har varit; ris med majs, potatis med morötter och liknande. Tom när jag har gett de som serverar onda ögat och frågat var de tycker att jag ska få mitt protein ifrån så har de inte fixat bra käk till mig. Ingen annan är särskilt nöjd med maten heller.
* Ellen som är min tränarkollega är skitnice att jobba med och det kunde blivit bättre.
* Stadium sportscamp är en JÄTTEmaskin med enorma förutsättningar i form av nybyggda hallar. Denna veckan är det 1500 barn på plats.
* Alla event som de arrangerar utanför de "vanliga lägerdagarna" är väl planerade och har, såvitt jag hört, alltid en plan B.
* Jag tränar yngsta gruppen, men de är inte yngre än några av mina vanliga gympaungar. Multi 3 (min & ellens grupp) är födda -98 & -99.
* Det är något av en uppenbarelse att ha barn som inte är så drillade som mina snuttiga gymnaster. Jag säger "lyssna!", och hör och häpna; de lyssnar INTE. Jag har aldrig varit med om något så illa. Sen sa jag; "ställ er på en rad!", då svarar de: "på en vaddå?"
* Jag lär mig mycket här, kanske inte överdrivet mycket när det gäller ledarrollen men otroligt mycket på eventfronten, i like.

Jag uppdaterar så fort jag bjuds på lite fritid...vilket inte är allt för ofta =P

Inga kommentarer: