tisdag 13 juli 2010

Hemma igen

Då är man hemma i vardagen igen. Idag är det både butik och gympa, no rest for the wicked.

Stena var skitballt! Jag lärde mig en hel del, både HUR man ska göra och hur man INTE ska göra på ett segelevent. Jag tillhörde som tidigare nämnt logistik och körde en hel del människor.

Visst skaffade jag mig en hel del favoriter bland mina körningar och min allra första körning, Ekaterina Skudina, vann hela damklassen. Hon var världens trevligaste men gav mig en lite sne blick när jag klagade på traffiken i GBG. Till blicken la hon kommentaren: "I'm from Moscow". Jag skämdes lite när jag förstod att det vi kallar rusningstraffik i Sverige KANSKE inte är rusningstraffik i Moskva. Hon fixade min bångstyriga GPS och vi snackade hur mycket som helst hela vägen landvetter- marstrand.

Jag körde även vinnaren på herrsidan, Ben Ainslie. Precis som Ekaterina, var han så otroligt sund och inte alls så divig som en OSmedaljör faktiskt har rätten (enl mig) att vara. Jag kan lätt säga att han nog var min trevligaste körning på hela veckan och möjligtvis också den hetaste.

Så emellanåt, under korta stunder, så intalar jag mig själv att det var pga mina lyckoönskningar och korta pepptalks i min bil som de vann. Men att vinsterna skulle bero på mig och inte på år av träning och stenhård dedikation samt beslutsamhet från atleternas sida, verkar aningen långsökt...men man vet ju aldrig...

Inga kommentarer: