torsdag 29 juli 2010

Fat Camp

Nu under REA-tider så är det ofta stress i butiken. Folk är helt vilda och försöker pruta på kläderna som om vi vore på en gatumarknad. Det är folk i den lilla butiken hela dagen och eftersom det är en dålig idé att käka lunch eller gå på toa när folk är i butiken så är dessa saker något som lätt blir lidande. Givetvis märker man inte ett enda behov när man är i hetluften, det är superkul när folk drar i allt som finns och visar sig vara helt galna över saker som faktiskt har hängt på våra ställ sedan ca mars månad.

Det smartaste sättet att äta är att käka något kallt som har en egen behållare, på så sätt slipper man avsätta tid för att diska. Tid är numera en bristvara. Jag gick hoppade på en smärre regression och tog mig tillbaka till backpackerstadiet där jag levde på två burkar tonfisk om dagen och något yoghurtliknande till frukost.

Givetvis käkar jag frulle hemma, men väl i butiken så gäller det att öppna en yoghurt (oftast actvia eftersom det är så sjukt god) och varje gång man går in på lagret för att hämta något åt en kund så tar an sig en sked eller två. Samma sak gäller sedan med tonfisken. Det fungerar hur bra som helst!

Och det bästa av allt är att vi svenskar börjar just få nys om den smaksatta tonfisken. En klar serieledare är abbas grillade paprika. Jag hade kunnat äta den varje dag!


Eftersom min mobilkamera visar tydliga tendenser att vara sämst i världen så kan den inte fokusera på saker som är närmare än tre meter. Därför ligger fokus på ett ställ som tidigare var fyllt av höst nyheter men som jag, precis när bilden togs, tömt och hängt ut i butik.

Inga kommentarer: