lördag 26 juni 2010

Så rörigt att man får pippi...

Mannen följde mig till stationen i morse, allt var stängt och det slutade med att vi tog en kaffe på maccedonkan. Jag fick ett mess och min meddelandesignal skränade(fiskmåsar) över hela "restaurangen". James blir ond och ser svart varje gång jag får ett mess för han hatar verkligen signalen (=jättekul).

James: "När ska du byta den jävla signalen?!"
Jag: "jag överväger att hitta en harmonisk koltrast istället *härmar en koltrast*, så om du har någon på lager så skicka över den"
James: "Varför just en jävla koltrast (james svär när han är upprörd)"
Jag: "Nu ska du inte bli arg för att det är den enda fågel du kan"
James: "JAG kan alla fåglar."
Jag: "Ja men berätta, vilka fåglar finns det?"
James: "sparven"
Jag: "Finns det bara en sparv i hela världen?"
James: "sparvAR då!....vanlig sparv...och blåsparv *mäkta nöjd*"
Jag: *dör av skratt*
James: "men vad heter det då? Blåsparv? Blåtrast?"
Jag: "blåmes?"
James: "justdeeet, blåmes"

Jag fortsätter skratta och james byter samtalsämne...

Inga kommentarer: