Så jag satt mig upp i soffan, tog min laptop och kopplade upp mig på webben. Jag läste om värk i händer och fötter och allt pekar på reumatisk värk. Jag vet att både modern och mormor har ont i händerna och jag hittade en hel del fakta om ärftlighet. Det stod även att man kunde få ont i ryggen.
Sen slog det mig, bland det första som mina ryggläkare frågade mig var om jag hade ont i lederna. Det första som min tåläkare frågade mig var detsamma. Jag svarade glatt nej, för det har jag ju bara på vintern. NOT! Det stod även att man kunde bli väldigt trött av ledvärk, CHECK!
Så jag webbade i två timmar om vad man kan göra för att inte ha ont om man inte vill käka läkemedel (jag är emot läkemedel OM det finns andra alternativ). På varje sida om ledvärk så stod det att motion är bra och kan lindra, och den är jag helt okej på. Men det stod även att man kunde hålla sig ifrån bröd, smör, mjölkprodukter, kött och ägg. Där rök hela min måltidsplan, liksom, vad finns det för något annat att äta?! De stryker även gryn från de fyra sädesslagen och soja.
De rekommenderar glutenfri vegankost =O
Så nu ska jag prova att dra ner på en hel del, jag ska lära mig nya, och vad jag kallar, alternativa recept och det enda jag vägrar sluta med är fisk. Jag har tidigare, för några år sedan varit vegeterian i ett år, fast jag åt fisk och kyckling så jag var nog semi- vegeterian. Det var inget jag gjorde för djuren, det började som ett vad och fortsatte för att jag mådde väldigt bra i kroppen (sen var veggo-skolmaten mycket fräschare). Jag kommer inte att agera matnazi utan kommer äta så gott jag kan. Jag planerar inte att vara besvärlig när jag blir bortbjuden, men kommer så fort jag har valet till något bättre för min kropp, att välja det.
Men det enda jag kan komma på som jag borde kunna äta är quinoa och passerade tomater, så jag antar att jag har en del att lära.
Nedan ser ni "sista måltiden", kvällsglassen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar