torsdag 15 juli 2010

Negativiteten

Dagens värsta kund var en sådan negativ stackare. Hon visste redan allt, och behövde inte input, åsikter, förslag eller hjälp från andra. Och om hon bad om hjälp och fick det så var även hjälpen fel. Värst av allt var att hon var en sådan ordmärkare, en sån som är liite bättre än andra. Antingen så säger de: "menade du..." eller "jag tror att det heter..." och värst av allt är när de spelar dumma och låtsas att de inte förstår förän man säger saken på deras sätt.

Vanligtvis unviker jag negativa personer men eftersom jag inte riktigt kan lämna butiken så var det svårt i detta fall. Det var bara att hålla god min. Men något som jag verkligen måste jobba på är hur tömd på energi jag blir efter har träffat eller umgåts med en sån negativ varelse. Jag blir helt slut i huvudet och kan vara lite halvt nedstämd resten av dagen. Det sitter i, och det stör mig bara mer då jag har låtit en sådan irriterande person förstöra mig dag, så då blir jag argare. En ond cirkel.

Hade det inte bara varit trevligare om folk hade bemött varandra artigt och trevligt och slutat vara ordrättare och besserwissrar?

Inga kommentarer: