onsdag 14 juli 2010

Nakenheten

Vanligtvis är jag först att hylla nakenheten och att "allt är naturligt" men när det kommer till butiken så kan jag inte längre hålla med. Bara för att jag står i en klädbutik så betyder inte detta att jag vill se kunderna nakna. För vissa så är detta självklart, för andra...not so much.

Minst varannan vecka så klär kunder av sig framför mig, de går inte ens in i provhytten, för det ska bara "slänga på sig plagget snabbt". Sen fastnar de på något sätt och så står de där, nakna med ett av våra plagg fast virade runt huvudet och armarna spretar åt alla håll och kanter. Då måste jag gå in och styra situationen och samtidigt verka oberörd och ge intrycket av att alla gör så och att jag räddar minst 80 insvepta kunder om dagen.

Jag hade älskat denna ogenerade avklädningen och hade gärna "stått ut" flera gånger om dagen om kunderna hade varit heta män 20- 35. Men målgruppen för butiken är "den mogna kvinnan" och inte "hunkiga sportgrabbar" så det är nog bara att gilla naken-läget och fortsätta låtsas som om allt är naturligt.

Inga kommentarer: