fredag 25 juni 2010

Midsommar

När man var i gymnasieåren så gjorde man (iallafall jag) alltid misstaget av att säga; "yeah!!! Denna midsommar ska bli den bästa någonsin!!!". Sen blev det ofta en trevlig med medioker kväll, inte dålig, men verkligen inte den bästa någonsin. Man hade planer med kompisarna, man hoppades att "ölmannen" skulle leverera extra fin sprit för kvällen, killen som man var kär i skulle bli tillsammans med en (även om han alltid var upptagen) och alla skulle vara stålande glada för det underbara vädret och den makalösa värmen.

Givetvis blev det aldrig som man trodde (drömde), så med åren har man samlat sina vuxenpoäng och insett att man inte ska ställa förväntningarna allt för högt.

Dessvärre tror jag att jag föll rakt tillbaka i fällan när jag tänkte mig en midsommar med just gymnasiegänget. Jag tyckte att det skulle vara den perfekta högtiden att vi skulle "catch up". Midsommar var alltid vår högtid innan, vi röjde som inga andra. Goa tider, goa minnen. Men jag borde kanske använt mina hårt förtjänade vuxenpoäng och inte planera in saker utan andra berörda parters godkännande.

Nu blir det plan B. Men det är inget som säger att den är sämre, bara lite snabbt påkommen, men kallar man sig "eventare" ska man kunna styra storslagna saker med kortvarsel, och jag tycker att vi har lyckats himla bra!

Inga kommentarer: