tisdag 25 maj 2010

Morr och frustration

En av skivorna till en ljudbok som jag lånat på bibblan har fastnat i min cdläsare i datorn. Jag har försökt trycka ut den 20 miljoner gånger den senaste veckan men har misslyckats samtliga gånger. Jag ringde macsupport där han bad mig läsa mitt serienummer. Sen säger han med en suck; "jaha, det är en sån gammal en. Du har inte längre garanti på din dator och får därför betala för support". Jag svarar med en tystnad för först förstod jag inte vad han sa, men när jag samlat mig så var jag igång; "Ursäkta?! Betala för support?! Allvar?!!". "ja...men om det är något lätt så kanske jag kan hjälpa dig nu"..."okej" sa jag och berättade situationen. Han sa åt mig att hålla inne musknappen samtidigt som jag startade datorn för då tvingades CDn ut.

Jag provade och det lät en massa, men ingen CD. "nähä, då får du lämna in den", fick jag som råd. Så jag ringde jansson data i Helsingborg. Där berättade jag situationen, när han frågade vad som hände när jag provade mac-supportens snälla gratisråd så svarar jag: "jag startade med att hålla inne musknappen, men hon vill inte spotta ut skivan". Tydligen bestämde jag i stridens hetta att min dator var en hon.
Jansson data fortsatte på min könsstereotypiska bana och sa; "jag antar att du har den vita mac booken". Oh he's good...

Jag kunde lämna in datorn när jag ville, det skulle ta ungefär en vecka och kosta ca 670 kr. Och nej, de har ingen studentrabatt. Känns väldigt surt att ta dessa pengar ur min resekassa och om skivan som fastnat i datorn inte tillhört bibblan så hade jag låtit den vara där för all framtid.

Inga kommentarer: