onsdag 26 maj 2010

En vecka av avslut

Idag kastade jag in handduken gällandes ett case vi har haft i skolan. Jag är slutkörd och orkar inte mer. Vi har jobbat med detta case sedan i januari och då en modig del av klassen fortsätter att jobba med detta så kommer vi till hösten ha en choklad- och delikatessmässa i Helsingborgs konserthus. Mässan är döpt till Chocodeli och kommer kicka ass. Givetvis kommer jag vara på plats när mässan äger rum (halloweenhelgen) men det jag har gett bort är delar av förarbetet. Men detta är ett projekt som jag fortfarande tror på och jag vet att de som styr det nu, ror det land, big time. Checka hemsidan!

Avslut nummer två är på lördag. Jag har min dansuppvisning på Sundspärlan i Helsingborg och sen är det sommaruppehåll. Tråkigt, trist och rastlöst känns det just nu, förhoppningsvis ändrar känslorna karaktär och kan kallas något roligare om några dagar.

Det sista avslutet är på måndag då mina gympatjejer går på lov, deras enda lov på hela året. De ska få vara borta från gympan hela(!) juni. Jag har svårt att hålla mig från hallen själv då jag åker dit och dansar ibland, det är ett superbt sätt att rensa skallen och driva ut stress. Ju mer svett desto mindre stress. Men utan tjejerna en månad...trist.

Jag är rädd att inte ha något att göra, jag är genuint dålig på att sitta still. Jag är även lite rädd att jag ska börja uppskatta att sitta still, vilken sorts människa blir jag då? Men juni är första månaden sedan december då jag varken haft chokladcaset eller dansen. Och juni är första månaden sedan förra sommaren som jag inte en endaste dag under en hel månad tränar tjejer i hallen.

Juni blir utan tvekan en tuff månad.

Inga kommentarer: