torsdag 8 april 2010

Sista dagen...

...på min LIA.

Idag är det sista dagen på min praktik på Sweden Models. Det är rent ut sagt jävligt synd. Jag stormtrivs och har jobbat med supermysiga människor och ett strålande projekt. Menmen, det är väl som de säger att "all good things come to an end".

I morgon bär det av till landskrona igen. Men inte till skolan, utan denna gången pga att min klass ska hjälpa till på landskrona idrottsgala. Vi har alla fått olika ansvarsområden, typ garderob, servera fördrink, etc. Alla uppgifter är totalt random och helt utlottade. På ett sätt är det lite synd, för jag kan tänka mig att många i vår klass gärna hade tyckt till om vad de hade velat göra. Vi är "en sådan" klass mycket åsikter =D Men för mig är det ingen big deal vilken uppgift jag får för jag är ganska säker på att man kan lära sig något var man än hamnar. Sen har jag fullt förtroende för att jag kan göra ett bra jobb, vart jag än hamnar. Det är en fråga om inställning och positiv attityd.

Sen den andra sidan av myntet är att vi jobbar gratis, än en gång. Det har varit många tillfällen denna termin då vi jobbat gratis, man får inte lön, men man får kunskap. Det enda som svider är när man vanligtvis jobbar på dessa "gratisjobbsdagar", och då menar jag: jobbar för lön. Kassan går minus och jag har gått miste om otroligt många tusenlappar denna termin. Men jag hade aldrig gjort det om jag inte hade valt att göra det. Och det känns trist att klaga över något som är självvalt. Så det ska jag genast sluta med. Det är ett tungt jobb, men någon måste göra det!

Inga kommentarer: