fredag 23 april 2010

Frillpanik

Idag har studiebridraget trillat in och det var på tiden med tanke på att min frill bara blir värre och värre. Tyvärr har jag drabbats att "jag vågar bara gå till min vanliga hårguru"- sjukan och kan nu inte fixa min frill då hårgurun är på semester i två veckor, starting today! *snyft, snörvel och ulk*

Men jag vet hur det blir när jag går till henne, jag vet att priset är bra för hon står för mitt klipp, mina slingor, min bottenfärg och min rakpermanent. (nänä, jag tycker att man ska vara naturlig, jag svär...). Jag är hon den kunden, hon som alltid kommer tillbaka (och handlar alla hårprodukter i salongen).

Då kan ju någon som inte känner mig tycka att det var en jäkla massa tid och pengar hon lägger på sitt hår, och hennes hår är inte ens speciellt snyggt, glansigt, hett...inte speciellt något. Sant, men hårgudarna dömde mig hårt när jag föddes och jag har (håll i er nu); skruvlockigt, råttfärgat och otroligt tunt hår. Ingen afro här inte! Så som jag har hårt nu är 20 000 zillioner gånger bättre än hur det kunde sett ut, för jag har knappt några förutsättningar att jobba med.

Men som tur har jag andra skills i livet, och litar inte på att mitt hår kommer göra mig lycklig och förmögen, det fixar jag på egen hand.

Inga kommentarer: