lördag 13 februari 2010

Köpenhamn igår

Igår var jag i himlen. Copenhagen fashion week, jag tror inte det blir så mycket bättre än så. Vi var i Öksnehallan, Bellacenter och på Gallery. Tre toppenmässor. Vi skådade de flesta märken vi kunde komma på och inköp inför hösten gjordes, för mycket kosing. Vi gick med Louise Butik och såg hur det fungerade med agenter för klädmärken, hur alla utställare/klädmärken la upp sin monter och hur de behandlade sina kunder. Utformningen av mässorna studerades även den.


Dagen tog slut allt för snabbt och vår planerade utflykt till stan försvann med tiden. Jag hade verkligen kunnat spendera hela helgen i Köpenhamn. Kanske är det inte en så dum idé att göra det till en grej, bo öven på hotel, känna lyxen och studera allting i detalj. Jag hade lärt mig så mycket. Copenhagen fashion week är ett återkommande event och jag är säker på att jag nu är en återkommande besökare.

Inga kommentarer: