onsdag 27 januari 2010

Tidigt klotter

I morse hade jag sovmorgon. Jag skulle upp kl sju istället för kl sex. Med tanke på murphys lag så gick jag upp på toa 5.30, jag sov till sex, låg sen och klurade på varför klockan inte ringde. Efter jag kommit på att jag skulle upp sju så låg jag mest och vände mig.

När klockan slog sju så gick jag upp för att skutta in i duschen. När jag kommer ut därifrån sju minuter senare (ingen hårtvätt, för att er brudar som listade ut att det var orimligt) så surrade det i hela lägenheten. Jag kollade ut genom samtliga fönster innan jag såg "the van of doom".

Klotterbilden, den man ser över hela staden, den som är "klottrets fiende no 1" stod parkerad utanför vårt grannhus. Tydligen tycker de att det är smart att börja jobba tidigare än pöbeln, som ändå bara springer runt i förvirring på väg till jobbet. Men inte en kotte var vaken, vi har direkt insyn i ca sju lägenheter. Det var en som hade tänt. Så jag tror att en hel del av våra grannar kommer att spendera dagen med att skriva arga brev.

Inga kommentarer: