söndag 3 januari 2010

Första ungen är utskjuten...

Vi var en gång ett gäng. Sen började vi gymnasiet och nya personer kom in i gänget, sen kom personers kompisar in i gänget och gänget blev större. Nu går gänget sådär om ni frågar mig, men kanske strålande om ni frågar någon annan medlem. Jag kan inte riktigt säga att jag är en i gänget längre, man växer som person och växer dessvärre ifrån en del fina människor (eller växte de ifrån mig?).

Men nu är första ungen till det sena 90-talets svar på "pink ladies" (fast vi var nog aldrig så balla). Det är alltid tufft. Jag fick reda på det typ mer än två veckor efter ungen såg dagsljus för första gången, men så blir det nog lätt när diverse gängaktiviteter inte längre står på schemat. Men någon slags milstolpe är absolut detta. Ungen heter elvira men kommer absolut bli elvis i folkmun, och om det inte blir det så rycker jag in. Mer storslaget smeknamn finns nog inte.

Inga kommentarer: