måndag 4 januari 2010

Även du, min...

...rygg.

Att säga att el ryggo är käss, är lite av världens största nedspelning av hur arg ryggen verkligen är. Vårdcentral idag, vilket jag absolut hatar. Skolan börjar idag, och jag hade mycket hellre varit där. Det enda vårdcentraler gör är att klämma, trycka och konstatera att något är fel. Förhoppningsvis skickar de inte hem mig för att vila (vilket brukar vara det vanliga receptet) utan skickar mig på röntken. Om de föreslår smärtstillande som lösning så hoppar jag på dem.

Jag var på vårdcentralen för ett år sen, de sa att det var mina inre magmuskler som krampade (men så kändes det verkligen inte). Sen gick jag till ortoped och fick bekräftat att det var en mjukdelsskada och att alla kotor var glada. En sjukgymnast/naprapat och en naprapat var båda säkra på (vid enskilda tillfällen och helt oberoende av varandra) att det är ett disk-problem. Jag har gjort bålövningar i ett år för att musklerna ska kunna lasta av disken till viss del, men det fungerar bara till en viss gräns.

Om jag bara hade sparat kvittot på ryggen så hade jag fått en ny direkt, för detta är ett klart fall av tillverkningsfel som ska reklameras...

Inga kommentarer: