fredag 22 januari 2010

80-talet

Idag var jag i malmö och lekte modell. Jag blev utsedd av några klasskompisar att agera "modell" när bilder, till ett case i skolan, skulle tas. Det var en ära att bli tillfrågad och jag hade superkul. På bild så "vågar" mick mitt hår. Vi tolkade det som en modernt våfflad frilla. Viss nytolkning fanns där rum till. Jag hade underbara neonrosa leggings som en viss favorit lånat mig. Jag hade en gul topp som satt löst upptill, en rosa BH som visade axelbanden, svarta benvärmare och knallrosa läppstift. Mick var bakgrundsdansare och drog till med gröna hoops, chockrosa läppar och blå ögonskugga upp till brynen. Vad underbart det är med människor som bjuder på sig själva!


Nedan ser ni min modelldebut, jag är med på ett bokomslag på en bok skriven av en dansk författare. Det är en "modeanalytisk" bok. Och jag kan inte säga annat än att jag är lite stolt, för det är inte alla som har varit med på ett bokomslag =D

Inga kommentarer: