fredag 11 december 2009

Curiosity fed the cat

Jag hade planerat en trevlig fredagskvällsmat för mig och mannen. Det var onyttigt möter nyttigt, det var lyx möter budget, det var kulinarisk läckerhet möter färdigmat det var...


CRISPIES!

Här kan man skratta och håna hur mycket man vill men faktum kvarstår att jag faktiskt har önskat mig sprödbakad torsk, aka en större variant av crispies, på som minst två föllsemiddagar. Jag tycker fisk är godast i världen och jag tycker crispies är en onyttig nyttighet som man får äta på en fredagskväll.

Men gammal som jag är så tog jag mig en lite eftermiddagslur när fyra cirspies låg och tinade i köket. Jag var helt säker på att katten INTE skulle ta de så hon alltid är i samma rum som den som är hemma. Hon är lite beroende av fin flock (för att uttrycka det snällt).

När jag vaknade 45 minuter senare var det tyst. Som erfaren storasyrra och numera kattägare så vet jag att när det gäller små barn och djur så är tystnad = hyss och i värsta fall katastrof. (Ett fint exempel är när min lillasyster som liten hällde ut fem schampooflaskor av märket response och sedan låg och simmade i sörjan mitt på golvet...tyst= illa)

Jag rusade ut i köket för att hitta resterna av min illa behandlade kvällsmat. Hon har slitit sönder dem som det inne-vilddjur hon är och strött panering i hela köket. Det ska även läggas till hon ätit ungefär 1/3 av sin kroppsvikt i fisk (!), och att hon inte tål fisk och kommer därför kräka crispies över hela lägenheten större delar av kvällen.

Jag är för trött för att ta fram ny mat och invänta att den tinar, så nu blir det nog fil för mig del. En mindre skaplig fredagskvällsmat. Ibland kan man sälja kattaskrället mindre dyrt.

Inga kommentarer: