fredag 11 december 2009

Äntligen fredag

Igår fick jag de glada nyheterna att dagens lektion slutar nästan två timmar tidigare än vad som står på schemat. Detta är en otroligt glad nyhet på en fredag.

Med tanke på rörknarret igår så var jag inte i skolan, men det gick sjukt bra här hemma istället. Jag hade en lugn dag och det är lika skrämmande att upptäcka var gång, att jag faktiskt har det svårt att ta det lugnt. Lina för tre år sen hånflinar och skulle aldrig förstå dagens lina, men förändring ska ses som något positivt så det är precis vad jag ska göra.

En vecka kvar i skolan, en ekonomitenta kvar, sen är det jullov. Mina julkänslor är tyvärr lika med noll, men det betyder inte att jag inte tycker det är mysigt med alla lampor på stan och med julmusiken i bilen på morgonen. Myskänslor, men inga julkänslor. Tyvärr så verkar det som om folk omkring mig nu går in i fas två i sina vinterdepressioner. Det började bli bittert i mitten av oktober men det har hållit sig på samma nivå...tills nu. Nu märker man hur folk mentalt checkar ut och glömmer vardagstrevligheten, detta märks på gympan, i skolan och på stan. Trist, men inte främmande för oss bosatta i Sverige.

Inga kommentarer: