måndag 22 november 2010

Sick

Jag är sinnessjukt busy just nu och därför är jag aningen dålig på att uppdatera alla er ang vad jag har för mig. Sorry, ska genast anstränga mig lite mer.
På lördag åker jag till Malaysia för att jobba på Monsoon cup vilken är årets sista Match Racingtävling, den stora finalen. Jag har lite krux att få kattvakt men håller tummarna på att det löser sig i sista sekunden för Malaysia är inget man vill missa.

Lägenheten är katastrof fortfarande, vi skulle byta ut en befintlig garderob och göra en garderobsvägg av andra typer av garderober. Då är inte det lagt golv under hela garderoben och tapeten är kass. Bakom de nya garderobera kommer telejack och väggutag hamna, vilket gör att vi får göra någon händig lösning. Uttagen behöver jag men inte telejacken, men om en tantis köper lägenheten av mig när det är dags att sälja så kommer hon kanske vilja ha telejack och därför måste problemet lösas.

Igår lades golv, idag fogades allt. I morgon ska tapet sättas upp, dagen efter det ska den målas första gången och dagen efter det ska den målas andra och sista gången. Sen ska garderober mätas, kortas och modifieras och därefter ska garderobsväggen fästas i väggen bakom. Om ca två-fyra veckor kommer dörrarna införskaffas och då ska de monteras. Allt som ska göras måste inväntas pga restnoteringar eller pga att det ska torka. Vi kan inte bara köra på och bli klara på 20 timmars sträckarbete. Fan vad jag aldrig ska bli hantverkare, måste hitta mig en händig man!

Inga kommentarer: