torsdag 26 augusti 2010

Crazytown

Under min morgonpromenad idag så träffade jag en knäppis. Han kom cyklandes och ställde cyklen framför mig så att han blockerade mig väg. Sen satte han ner fötterna på marken och sträckte han armarna mot himlen, sen sa han (säg detta i den bästa härskarrösten du har och vifta med armarna): "Vilka ambitioner, att tjäna Gud eller att besegra honom, det är JAG som väljer"...sen skrattade han som en galen vetenskapsman innan han cyklade vidare. Jag var för trött för att reagera utan väntade bara ut honom, men en sak är säker och det är att denna morgonpromenaden stack ut en aning om man jämför med min vanliga morgonupplevelse.

Inga kommentarer: