tisdag 22 juni 2010

Historien från Linköping

När vi var på mallis så åkte vi ut på en längre utflykt sista dagen. Min mormor, min morfar, min ena moster och hennes barn semestrade nämligen på andra sidan ön (alcudia). De bodde på ett riktigt lyxigt all inclusivehotell och jag och james kände oss nästintill kungliga den dagen. Ett underbart slut på en fin semester, men det riktigt roliga/råa denna dagen var en händelse som min moster berättade om.

Detta är sant, vilket gör det mer hemskt/komiskt.

En tjej i Linköping, där de bor, hade sparat och sparat och sparat för hon skulle köpa en chihuahua. När hon äntligen fick ihop tillräckligt med pengar införskaffades det en chihuahua. Hon var mäkta stolt över sin nya valp och hon hade endast en katt sedan innan. När hon för första gången skulle gå till affären utan valpen, och lämna den ensam hemma så möttes hon av en hemsk syn när hon kom hem. När hon öppnade dörren så såg hon hundens huvud och två tassar på hallgolvet...inget mer. Katten hade förväxlat valpen med en råtta och klippt den, inte nog med att katten haft ihjäl den, katten hade även käkat halva valpen.

Tydligen hade hon gett bort katten efter denna incident, om hon köpt en ny chihuahua är ännu oklart.

Inga kommentarer: