lördag 5 juni 2010

gympatanten

Idag var jag i hallen och dansade. Efter jag värmt, gjort styrka och mjukat så dansade jag i ca 45 minuter. Jag blev lite kaxig då det gick ganska bra på den kreativa biten (inte den tekniska) så jag tittade bort på gymparedskapen och i mitt huvud så lät resonemangen såhär:

"gympa är ju inte så svårt, visst, det var 11 år sen du slutade men tekniken sitter i huvudet, och visst, du skolades inte på tumblinggolv och har aldrig riktigt tränat på det, men hur svårt kan det vara?! Du lär ut det himla bra, så då kan du också köra himla bra, för det är precis så det funkar, det fixar du. Handvoltfrivolt är ju typ lika lätt som att hjula. Man ska bara springa hyfsat snabbt och sen spänna sig, gör det!, och gör det snyggt!"

För högt ego har alltid varit min grej och när jag ser HUR jag körde så inser jag att jag inte borde vara så kaxig och mer tacka min lyckliga stjärna för att jag inte bröt en höft. Snyggt är det inte och det är dessutom 100% voltgolvsteknik...men den står!...typ.

Inga kommentarer: