söndag 4 april 2010

Påsksjukan

Det är ett sedan länge erkänt faktum att så fort man blir ledig så blir man sjuk. Givetvis är inte jag något som helst undantag för denna fördömda regel.

Så här sitter jag, kvinna(typ) i mina bästa år. Jag har jobbat hårt i veckor (eller varför inte månader) och så skulle jag ha en liten ledighet på fyra dagar, där jag faktiskt bara skulle jobba två av dessa dagar. Men vad händer? Jo, påsksjukan slår till och idag så hänger jag inomhus med katten. Tv- utbudet är inte vad det borde och jag är rastlös efter bara två timmars tv-tittande.

I morgon ska det bli påskmiddag med hela släkten på mammas sida. Vi blir ca 30 pers och 5 hundar, maten staplas till taket och skratt fyller huset. Men så länge jag är sjuk så får inte jag följa med =´( Så nu är min plan att bli representabel till i morgon.

Inga kommentarer: