fredag 16 april 2010

Ex -jobb på mina tudor

Igår var jag och sofia i malmö för att min polare rebban är soon to be sjukhusfysiker. Hon gör sitt examensarbete, vilket innefattar en ny behandlingsmetod för bröstcancer. De behövde försökspersoner och vi ställde upp. Vi blev dock ej strålade av något tufft alls. Man låg på en brits och hade laserljus på en bar överkropp, sen fick man andas in, hålla andan och andas ut. Inte allt för komplicerat. Sen fick vi fika för besväret.


Rebban hälsar oss välkomna till hennes källare aka avdelning.


Maskinen som vi låg i, observera "laserljusen" (obs: mitt egna ord, ingen riktig laser är inblandad)


En missnöjd Sofia hittar kaffeskedarna i någon slags "kissbehållare".


Min citronmuffin, supersmarrig!


Ingen sjukhusdokumentation är komplett utan ett par snygga sjukhustollor...dessa är dessutom rebbans, vilket gör det hela mycket roligare.

Inga kommentarer: