tisdag 20 april 2010

Deojunkie

Något som väldigt få vet om mig är att jag är en deojunkie. Jag är ofta på jakt efter den perfekta deon, alla har vi våra störningar och jag antar att detta är mig.



Vichy - luktar fräscht men lämnar vita fläckar på kläder. D&G light blue - mer parfym är deo, jag tvivlar på att det är en antipersperant eftersom jag inte hittar infon på förpackningen (trots att den är köpt på kastrup) men den luktar gott på och jag luktar inte illa på hela dagen. Dove (rosa) - den absoluta favoriten, bäst på alla fronter! LDB & ACO levererar, men lukterna är syntetiska och de fungerar som de ska, men levererar inte det där lilla extra. Secret - monsterbra antipersperant, köpt i staterna, dessvärre blir man super vit under armarna och det förstör plagg efter plagg, använd endast till redan vita plagg! Vera - mycket bra, hade den i min träningsväska ganska länge. Inget testar en deo som eftersvetten efter ett cardiopass. Den får nog silver, efter den rosa Dove. Rexona luktar smarrigt, riktigt tilltalande, och den blir inte vit som alla andra rexona blir (hyser lite agg gentemot rexona sedan innan) men antipersperanten håller knappt och man känner sig fräsch fram till lunch, om ens det. Dove (gurkedition) - luktar ganska trevligt, tar en jäkla tid på sig och torka, men förpackningen är mer imponerande än deon, det säger en del. Nivea - dov doft, inte äcklig men påtvingat diskret. Fungerar ganska bra men lämnar vitt på kläderna, så kan vi inte ha det! DKNY (äpple) - luktar riktigt gott, men är på stick och inte roll on, sticket vill inte lämna ett deospår på huden utan man får klena på rätt hårt för önskad effekt. Sticket torkar ut ganska snabbt.



De senaste i hyllan; Clinique - färglös, luktlös, personlighetslös. Deon fungerar bra men inspirerar mig aldrig att välja just den på morgonen. Natuvive - luktar starkt, kanske för starkt, fungerar bra vissa dagar, men presterar ojämt, but why?

Inga kommentarer: