lördag 27 mars 2010

Tävling

Jag ber om ursäkt för den sorgliga uppdateringen denna vecka. Jag ska försöka bättra mig. Jag är fortfarande ute på praktik och trivs fortfarande lika bra. Jag är lite osäker på om jag vill återvända till skolan alls.

Vad som är synd är att utöver min heltidspraktik så har jag också en hel del plugg som måste tas itu med. Jag har räknat timmarna och jag lägger minst en timme om dagen på plugg nu under praktiken. Då räknas alla veckans dagar in. Det tar emot att inte riktigt få hålla helg men delvis så är det mitt eget fel. Jag hade gympaläger med tjejerna förra helgen, jag ska på tävling hela dagen imorgon, och ska spendera två helger till denna termin med tävlingar. Mycket tid går till gympan och hade jag inte tyckt att det varit så sjukt kul så hade det kunnat kyssa mitt ***.

Tävling en hel dag (lämna hemmet 07.30 & komma hem runt 17)= 4 timmars lön
Läger i tre dagar = 6 timmars lön per dag

Och då ska ni inte komma här och tro att det är någon hög lön. Detta är en tränarlön som ligger en bra bit under vad de tjänar på exempelvis maccedonkan. Men jag trivs helt bra och har härliga tjejer, så någonstans på vägen så går det jämt ut.

Det är en helt tokdum idé att välja sysselsättning efter pengarna. Någon gång måste man inse det, så varför inte redan nu?

Inga kommentarer: