söndag 7 mars 2010

Matlådornas drottning

Igår kväll stod jag och lagade mat till matlådor. Det blev 20 st. En bra siffra får jag nog säga. Jag handlade för 450 kr (på Willis) och det finns mat kvar som jag ej lagat än, till ungefär fem portioner. Så det blir 18 kr per måltid. Jag kan inte säga annat än att jag är nöjd. Korvstroganof med lök och kidneybönor, och till det bulgur eller fullkornsmakaroner. Kyckling med wokgrönsaker och kikärtor med bulgur, ris eller fullkornsmakaroner.

Om någon undrar var jag fått min kraft att orka detta ifrån så kan jag bara meddela er att jag ska ut på praktik från och med måndag och fem veckor framåt. Jag tror att det blir alldeles dyrt för en student att äta ute i Malmö varje dag. På måndag gäller det, fem veckor intensivt arbete på Sweden Models i Malmö. Det ska bli så oerhört kul! Jag ryser när jag skriver om det =D

Inga kommentarer: