måndag 29 mars 2010

Gaaah teknikens under

Jag vet inte vad teknikens gud heter, men om jag hade vetat det så hade jag bett till honom/henne på mina bara knän just nu.

Vi har under en längre tid haft problem med termostaten i vår kyl (vi bor i bostadsrätt och måste laga saker själva). Allt där inne fryser och vi kan inte ställa in det alls. Så vi kan bara köpa pålägg som kan frysas, vi kan aldrig ha ägg hemma, osv. Idag så gick temperaturen i frysen åt andra hållet. Det ser ut som att det kommer komma att bli plusgrader där inne. Jag kan inte stoppa det som håller på att ske och inväntar en stor pöl på golvet.

Jag satte mig vid datorn och skulle kolla på greys anatomy när diskmaskinen började göra konstiga ljud. Då vänder jag mig om (ja, stora datorn är i köket) och ser att det är vatten och skum över hela golvet. Maskinskrället gjorde även ett underligt brummande ljud som jag inte hört innan. Skummet och vattnet som kommer ut ur diskmaskinen börjar rinna fortare och jag byter hink efter hink. Lagom tills mina armar känner mjölksyran och humöret når botten så avstannar rinnandet och diskmaskinen återgår till sitt nya favoritljud: argsint brummande.

Jag ringer mannen och klagar av mig och vänder mig sen om för att återgå till Greys anatomy. Då har stora datorn (även kallad: mannens nya dator) hängt sig. Datorn är ungefär tre månader gammal och har inte hängt sig än. Gaaah!!! Den skyldiga känslan slår till och jag ringer mannen igen för att berätta att min otur med tekniken inte bara pajat frysen och gjort diskmaskinen aggressiv, den har även hängt hans nya, fina och förmodligen lite dyra dator.

Efter detta inlägg ska jag nog sitta i soffan och läsa en bok. Möjligtvis spela kulor på gården som man gjorde förr, men jag ska ge f*n i allt elektroniskt, iallafall idag, för nu börjar det bli dyrt.

Inga kommentarer: