onsdag 17 februari 2010

Nolitaväst

När jag och Mick var på fashion weeks mässor i Köpenhamn så spottade jag en kvinna med en väst som endast kan vara designad av Gud själv och säkert sydd av oskulder med guldtråd gjord ur solens mest skinande strålar. Jag frågade henne vilket märke det var och hon svarade "Nolita". Först blev jag eld och lågor då vi tar in detta märke till butiken, men när jag hörde med butiksägaren så hade hon inte tagit in just denna.

What to do?

Butiksägarinnan ringde Nolitas lager i huvudstaden (den svenska) och hörde om de fortfarande hade drömlandets väst på lager. Jag vågade inte hoppas på för mycket då jag vet att de stänger sina kollektioner i början av säsongen, för nu ska inköparna/butikerna endast betala för och beställa höstens kläder. Vilket var det vi gjorde i Köpenhamn.

Nolitas lager hade inte västen inne men sa att endast tre butiker i vårt kalla land hade köpt in den. Butiksägarinnan var världens goaste och ringde. Hon hittade en butik i Göteborg som har västen och den 25e ska hon ändå upp till staden så då hämtar hon den till mig!

Min lycka är gjord, världens läckraste vårväst är snart i mina händer.

Inga kommentarer: