måndag 22 februari 2010

Morgonpromenad -en blivande vana?

I morse gick jag upp klockan 05.25. Jag hade lagt fram kläder kvällen innan, så det var bara att skutta i underställ, träningsshorts, mjukisställ, mössa, jacka, dubbla vantar och rejäla dojjor. Sen gick jag som den värsta förortens hemmafruar och paddlade med armarna och fick upp min fart till hiskligt snabbt.

15 minuer åt ett håll, 17 minuter hem igen (jag saktade omedvetet av lite). Jag är nöjd och pga kylan och halkan så kräver jag just nu, i skrivande stund, inte att mina morgonpromenader ska vara längre.

En del andra hurtbullar var också ute. En kille i 30- årsåldern som redan var "medelålderstjock", han paddlade inte på så snabbt som undertecknad. Även ute var en senig hobby/tävlingsjoggare runt 45 år gammal, han såg ut att vara på gränsen till proffs, vissa bara har "det". Utöver dem så var det enstaka människor som var på väg till sina bilar eller till bussen. Vad som var bekvämt var att folk inte riktigt vaknat än, så inga röda övergångsställen kunde störa min takt. Det var bara att paddla på då det knappt var några bilar ute.

Kan detta bli en vana?

-Mycket möjligt, men det är svårt att säga i nuläget.

Idag bär det av till ett möte på min LIA- plats (Lärande I Arbete) på Sweden Models i Malmö, och efter det ska jag till skolan. Dagen avslutas på gympan. Busy, busy...visst är det gött?

Inga kommentarer: