torsdag 4 februari 2010

Hjälten

Efter dansen igår så var jag lite arg. Där var tonåringar, tre stycken, som tyckte att allt var pinsamt. Diagonaler- pinsamt, stretching- fnitter, genomgång av dans- småprat om saker (killar) i skolan, dansa i grupper- pinsamt. Jag fick spel på insidan så mycket att jag ville skrika på dem, varför var dom där? De ville ju inte lära sig något. Tacka vet jag de tonåringar som bara vill göra sexy moves, de vill iallafall något när de kommer in i studion. Men jag lugnade mig och nöjde mig med att ge "jag-tycker-synd-om-dig"- blickar till tränaren.

När jag kommer hem från dansen och klockan är 21.30 så är jag vanligtvis väldigt sur. Jag har blodsockerfall och har ofta ätit upp de snax jag har med mig redan innan dansen. Men igår när jag kom hem som möttes jag av en överraskning. Mannen hade gjort en frukttallrik till mig med melon, ananas och citrusfrukter. Han sa att han visste att jag inte gillar äta stora måltider så sent. Jag fick lyxkäk och han fick hjältestatus, vilken kväll!

Inga kommentarer: