onsdag 24 februari 2010

Fix you face, dude...

Efter ha åkt med på Cliniquetåget i ca två år så inser jag att jag måste kunna få ansiktet att bli lika bra med någon annan sorts rengöring, en som är billigare.



Så jag har provat och provat och är fullkomligt övertygad om att jag nu hittat ett riktigt bra program för ansiktet. På morgonen kör jag apotekets oliva-mousse, denna är antagligen utbytbar med tanke på att den inte är mirakelmedlet i kuren, endast ett komplement. Efter denna krämar jag på dagkräm, men mer om dessa tar vi i ett annat inlägg.


På kvällen är det dags för grädden på moset, Neutrogena blackhead scrub. Jag tycker att den är fullkomligt strålande! Men jag har läst på flertalet ställen att man inte ska använda scrub i ansiktet allt för ofta, så därför använder jag den bara på kvällen. Strax innan det är dags för att smeta på nattkräm eller lancomes brun utan sol.

Anledningen att jag hittade denna magiska produkt var att min bror faktiskt hade den när vi var på Kap Verde och jag glömt min egen rengöring. Heja brodern!

Inga kommentarer: