onsdag 6 januari 2010

Showtider

Idag hade vi första riktiga julshowen på gympan. Sammanlagt har vi tre shower samt ett "pro bono" genrep för pensionärer precis innan första showen.Efter dessa showdagar så är man rätt trött på gympan, musiken, smink och kläder. Vi har trots allt tränat på detta sedan i mitten av oktober.

Sen behöver man lite vila innan vi går på det igen. Ny termin- nya tag. Tre tävlingar och minst ett läger. Det var för många år sedan som jag tappade räkningen på alla obetalda timmar jag lagt ner på gympan och ibland när jag blir som mest trött på föräldrar som inte vet sina gränser, på barn som är disträ, på ständig hög musik från stora högtalare och krav med kort varsel från styrelsen så tycker jag att det nästan är lite synd att jag gillar det så mycket.

Gympan är fortfarande kul, jag har varit tränare i 11 år (något jag är väldigt stolt över) och ibland förvånas jag över att jag inte tröttnar. Visst visar sig hopplösheten oftare numera än vad den gjorde tidigare, men jag älskar fortfarande att komma in i hallen och mötas av mina glada tjejer.

Inga kommentarer: