onsdag 20 januari 2010

Januari börjar året, februari kommer näst...

När jag ser över min internetbank så hör jag (tyvärr) min mammas röst i huvudet "januari är en tung månad för många".

Indeed.

Det känns så jäkla bittert att jag ska köpa julklappar för nästa csn, vi var inte hemma på julen, men får ändån köpa klappar. Jag informerade samtliga att jag inte får några pengar alls i dec (för min termin slutar i dec, inga uppsamlingstentor eller omtentor i jan) och att de därför får sina klappar lite sent. Sen var det det här med dansen ett vip-kort (som lönar sig om man tar fler kurser än två) kostar 3900kr. Visst är där en generös (NOT) studentrabatt på 10%, så jag borde ju nästan känna känslan av att spara pengar.

Nä, idag ska jag ner till Malmö och vaxa mig. Jag verkar ha fått Mick hooked på det med, så vi gör det till en grej. Fika och häng i malmö, avslutas med en casual vax. Så även om jag inte har pengar att bada i, så anser jag att prio 1 är att försöka leva den standard jag mår bra av, även om det inte alltid går. Så vaxen är något som jag lägger undan pengar till. Låter det odd? Snobbigt?

Jag tar det, för det får mig att må bra.

Inga kommentarer: