måndag 11 januari 2010

Halsont

Jehupp, sjukdag var det ja. Igår när jag kom hem till mannen som varit sjuk i några dagar så började jag känna mig hängig. Jag gick och handlade i en hastighet av 0.3 km i timmen och gick och la mig kl 21 på kvällen. Klockan 00.30 vaknade jag av att det var krig i halsen, mandlarna nuddade nästan och jag hade svårt att andas. Efter några bafucin så domnade halsen nästan bort helt och jag kunde sova igen. När klockan ringde kl 6 i morse så krigade det fortfarande i halsen och det kändes som om jag inte sovit allt för mycket.

Jag gick upp för att kolla om jag verkligen mådde dåligt, så jag började göra mig iordning men gav snart upp och messade skola och skjuts, sen återvände jag till sängen. Nu mår jag sådär, till mannens stora glädje så mår jag bäst när jag inte pratar...

Jag planerar fullt med att jag inte är sjuk imorgon och dagens sorgliga stämning, när jag och mannen sitter sjuka bredvid varandra på soffan och försöker koncentrera oss på vårt heroesmaraton, inte ska behöva upprepas.

Inga kommentarer: