tisdag 12 januari 2010

Boxpass

Nu har jag precis käkat och duschat efter ha varit på mitt första boxpass på aktiverum. Tränaren stod mest still och skrek, och han drillade oss jävligt hårt. Har man tränat i förening kan det vara lättare att svälja, men man kan också känna sig mer trottsig då man "vet" hur det ska gå till.

Men förutom att gå därifrån 7 kg svett lättare så gick jag också därifrån med veckans roligaste kommentar. Precis på gränsen till vad som är ok och inte ok.

Instruktören (bossig italienare): "jag hade fler kombinationer till er idag men eftersom det är så många nya här så sparar vi dem till nästa gång"

Ryska med rysk väninna (som snackat mest hela tiden, kraftig brytning): "so förr ahtt de komer hitt saw straffas wi" (så för att de kommer hit så straffas vi)

Instruktören: "Ja, lite som vi fick göra när ni invandrade till sverige"

Resten av passmedlemmarna gjorde varnade oooooo-ljud och instruktören dog av skratt och ryskorna verkade gilla honom och tog till synes inte illa upp. Sen påpekade han att utlänningar tydligen får göra narr av andra utlänningar och att han var den snyggaste italienaren i rummet. Jag tyckte det var kul men sen har jag kanske också råkat förolämpa my fair share i mina dar.

Inga kommentarer: