fredag 1 januari 2010

Aktiv början

Eftersom vi reste all inclusive så fanns där en hel del aktiviteter på hotellet. Tänk Dirty Dancing goes solsemester. Vi hade entertainment staff som var de heta, de som var poppis och fick olämpliga erbjudanden från alla tanter. På dagarna höll de i aktiviteter som vattengympa, motions-all-dans-aktiviteter, vollyboll, pingins, luftgevär, dart etc. Varje kväll hade de en ny show, de var olika bra men alla shower höll godkänt mått.

Första hela dagen började jag med att simma 30 längder i poolen, helt ok som motionär, ganska pinsamt som simmare. MEN jag var nöjd att jag första dagen på semestern gick upp kl 7 för att simma! På eftermiddagen så spelade vi tennis i 1.5 timme.

Dag två så gick jag och brodern en långpromenad på 1h och 40 min på stranden. (Jag hade grym träningsvärk i fötterna dagen efter) och innan lunch körde jag 45 minuter vattengympa.

På tredje dagen, söndagen, så nådde min träning sitt klimax och efter det så gick det bara utför. På morgonen spelade vi 1h tennis, vi gick sen 1h långpromenad på stranden, jag körde 100 situps och 100 rygglyft och avslutade dagen med 40 minuter tokdans på hotellets disco, blev toklökig.

Sen jobbade jag mest armbågen när jag förde alla gratisdrinkar till munnen vid poolen. All inclusive är ett lätt sätt att bli både överviktig och alkoholiserad (fast jag drack det mesta "virgin" och höll mig till en alkoholdrink per dag) på nolltid och vi fann många exempel på båda fallgropar.

Människor har även generellt sätt sämre attityd och jag och brodern hade efter två dagar dragit på oss tre utskällningar från kärringar. Knut stod exempelvis för nära en som tog ananas vid lunchen (vilken fräckhet!), hon började skrika på franska, knutte ignorerade, jag försökte förklara på engelska att hon skulle betee sig som en vuxen, men när hon fortsatte skrika för att hon inte förstod engelska, morrade jag "bitch!" till henne, då blev hon tyst och gick. Tydligen är det ett internationellt ord.

Inga kommentarer: