torsdag 10 december 2009

Knorr i rören

Cirka fem till sex gånger i natt så fick jag gå upp och spola toaletten och spola med kranen. Det blev ett tinitusliknande ljud som fick mig att rusa upp och kolla brandvarnaren, när det inte lät från vår lägenhet var jag säker på att ljuden kom från lägenheten under. Sen tyckte jag att det knakade i rören på toan så då spolade jag med kranen och det överjordiska pipet försvann. Varje gång jag vaknade så var det bara att gå upp och spola, om jag ignorerade ljudet så blev det mer och mer intensiv. Katten fick panik och sprang rundor medan min bitterhet växte med stormsteg då james sov genom hela natten utan att ha hört något alls.

När klockan väl ringde så kändes det som om jag var trasig, mina ögon gjorde ont, mina leder var trötta och mitt huvud kändes som en förvaringsbehållare för bomull och inte alls som kroppens kommandocentral. Det blir ingen skola idag, för jag skulle nog med största sannolikhet börja gråta så trött jag är. Men det blir massor av anteckningsplugg hemma och även lite av mina sjukgymnastövningar för att mitt ryggonda ska försvinna.

Jag gick även in på hd.se och såg den mest sannolika förklaringen varför rören bråkade.

Inga kommentarer: