lördag 12 december 2009

Hemska människa

Idag kom det in en kvinna i butiken som frågade efter en viss klänning. Jag sa att den antagligen var slut eftersom jag inte kunde hitta den. Hon undrade vad den hade kostat och jag svarade: "jag vet inte riktigt men har för mig att den kostade 399 eller 499".
Kvinnan gick över till den butiken bredvid men kom snabbt tillbaka igen för hon hade sett att klänningen hängde i skylten. Jag klädde av dockan så att hon skulle kunna prova den men ville dubbelkolla priset innan hon fick den på sig. Då visar det sig att vi inte har klänningen till det billiga priset längre utan att den nu är höjd till 699. Då säger kvinnan helt gravallvarligt (och tro mig, hon menade det): "men du sa 399, det är juridiskt bindande!"

Skojar hon?! Vad är detta för människa som ska pruta i en dambutik? Jag svarade: "jag sa att sist jag kollade så kostade den 399 ELLER 499, men då har nog min chef avslutat erbjudandet". Hon ignorerade mig och gick in för att prova, som tur var så passade den inte och hon köpte istället ett linne för 799.

Men maken till fräckhet, skäms på dig kvinna!

Inga kommentarer: